Dawniej Google Adwords, a obecnie Google Ads. W skrócie jest to umieszczanie w wynikach wyszukiwania płatnych reklam. Elementem, który przemawia za tym kanałem dotarcia do klienta jest szybkość. Można prawie natychmiast pojawić się w wynikach wyszukiwania, a przy dobrej optymalizacji kampanii można wyjść na „solidny” plus.

Reklamy Google Ads wyświetlają się w różnych miejscach w wynikach wyszukiwania. Zwykle pojawiają się na górze, z prawej strony i w dolnej części wyników wyszukiwania.

Ale jak to wszystko działa

W dużym uproszczeniu (po rejestracji i zasilenia konta) wybierasz słowa kluczowe, które pasują do twojego serwisu, a które użytkownicy Google wyszukują. Następnie należy utworzyć reklamę, która pojawi się w wynikach wyszukiwania na słowa, które wybrałeś/aś.

No i zaczynają się schody, bo nie jesteś jedyną osobą, która chce się reklamować na te słowa kluczowe. Tam gdzie pojawia się konkurencja, tam zaczyna się jak wszędzie rywalizacja. Google rozwiązało to w taki sposób, że pojawia się licytacja na stawki – im większą stawkę ustawisz za jedno kliknięcie, tym większa szansa, że pojawisz się wysoko.

Wyjaśnienie: PPC – Pay-Per-Click – to te rozwiązanie Google zastosowało przy tworzeniu rankingu reklam, a więc płacisz tylko za kliknięcia w twoją reklamę, nie za wyświetlenie. Jest to świetne rozwiązanie, ponieważ płacisz za akcję jaką użytkownik wykona (przejście na twój serwis).

Reklamy w Google Ads wymagają jednak czegoś więcej, ponieważ nie zawsze wysoki budżet przedkłada się na jakość reklam. Wyszukiwarka Google zastosowało więc „Ranking”.

Czym jest Ranking w Google Ads

Ustawiłeś już najwyższą stawkę, jaką możesz zapłacić za klik. Jest to jednak jeden z pięciu czynników branych pod uwagę do tworzenia kolejności reklam. Co jeszcze Google bierze pod uwagę? Odpowiedź poniżej:

  • Jakość reklam i strona docelowa (odzwierciedlone w Wyniku Jakości )
  • Progi, zestaw progów jakości, które musi spełniać reklama, aby mogła zostać wyświetlona.
  • Kontekst wyszukiwania
  • Rozszerzenia reklam i inne formaty reklam

Zakupy Google

Rozwój Google Ads to także „Zakupy Google”. Z dużą dozą pewności każda osoba widziała już w górnej części wyników wyszukiwania sponsorowane wyniki zakupów.

Jest to rozwiązanie dla sklepów internetowych, gdzie możesz przesłać swoje produkty do aukcji Merchant Center (PLA). W tym przypadku także Google prowadzi licytacji jak w powyższym rozwiązaniu.

[Głosów:3    Średnia:5/5]
Close Menu