Kolejnym kanałem promocji i budowania zasięgu serwisu internetowego są media społecznościowe. Budowanie zaangażowania użytkowników/klientów jest ważne w budowaniu każdego brandu, a Social Media rozwijają się bardzo mocno pod tym względem.

Przyciąganie konwertującego ruchu na twoją stronę

Budując wysokiej jakości marketing niezbędne będzie tworzenie profili w mediach społecznościowych i ich aktywne rozwijanie. Korzyści są bardzo duże m.in.:

  • zdobywając pozytywny feedback od użytkowników, następni użytkownicy szybciej i łatwiej zaufają tobie i twojej firmie
  • powyższy podpunkt się z tym wiąże, ale dzięki SM zdobędziesz feedback o swoich usługach i produktach. Informacja ta pozwoli ci rozwijać ofertę i doskonalenie świadczonych usług
  • przywiązanie użytkowników do twojej marki
  • dobrze budowany profil społecznościowy powoduje większe zaufanie do twojej firmy
  • itd. (sporo jest plusów dobrze budowanego brandu)

Co zyskasz?

Dzięki temu, że SM to bardzo szybki przepływ informacji, to jesteś w stanie bardzo szybko poinformować klientów o nowych promocjach, usługach czy problemach (oby ich jak najmniej ???? ). Możesz w szybki sposób wyróżnić się wśród swojej konkurencji.

Jakie SM wybrać?

Jest wiele serwisów SM zrzeszających miliony ludzi i na pewno każdy różni się swoją specyfikacją pod względem użytkowników. Nie ze wszystkich profili społecznościowych będziesz uzyskiwał satysfakcjonują liczbę użytkowników/klientów. Nad tym podpunktem trzeba właśnie się głęboko zastanowić – w co zainwestować czas i środki. Ważne jest zrozumienie tożsamości marki i grupy docelowej, do której kierujesz swój serwis.

W Polsce znajduje się kilku liderów:

  • facebook.com
  • instagram.com
  • youtube.com
  • twitter.com

Media społecznościowe – przekaz

W mediach społecznościowych ważne są:

  • aktywność (odpowiedzi na zapytania, reakcje na problemy itd.)
  • content (treści, które dostarczasz)
  • zdjęcia (no cóż, nikt chyba nie jest zdziwiony …)

Profil społecznościowy musi być przede wszystkim aktywny, odpowiadać na pytania i problemy, wstawiać angażujące treści, a czasem po prostu przypomnienie, że istniejecie. Profil nie może wyglądać na „martwy” – zniechęca to bardzo mocno każdego potencjalnego użytkownika/klienta.

Treści i zdjęcia nie są niczym odkrywczym, ale warto podkreslić, że ogólnie mówiąc content musi być przede wszystkim interesujący i zachęcający. Wystarczy kilka „irytujących” publikacji, a można stracić potężny zasięg/użytkowników.

Nie działam w Social Media, tylko w SEO, ale nie zmienia to faktu, że chciałem napisać o tym kanale dotarcia do klienta.

[Głosów:3    Średnia:5/5]
Close Menu